Gelir Vergisi Tarifesi Yeniden Belirlendi Yeni yıldan itibaren geçerli olacak vergi ve harçlarla ilgili önemli değişiklikler yapıldı. Gelir Vergisi Kanunu’nda yer alan maktu had ve tutarlar, yeniden değerleme oranında artırıldı….
Yeni yıldan itibaren geçerli olacak vergi ve harçlarla ilgili önemli değişiklikler yapıldı. Gelir Vergisi Kanunu’nda yer alan maktu had ve tutarlar, yeniden değerleme oranında artırıldı. 2025 yılında uygulanacak gelir vergisi tarifesi de yayımlandı.
2025’te uygulanacak yeni gelir vergisi tarifesine göre ilk dilim 110 bin liradan 158 bin liraya, ikinci dilim 230 bin liradan 330 bin liraya, üçüncü dilim 580 bin liradan 800 bin liraya, dördüncü dilim ise 3 milyon liradan 4 milyon 300 bin liraya çıkarıldı. Ücret geliri elde edenlerde üçüncü dilim 870 bin lira iken 1 milyon 200 bin liraya yükseltildi.
Yeni tarifeyle birlikte ücretliler başta olmak üzere tüm gelir vergisi mükellefleri daha geç üst dilimlerden vergi ödeyecek. Asgari ücrete yapılan yüzde 30’luk artış gelir vergisi ve damga vergisi istisnasına da yansıdı ve ücretlilerin ödeyeceği vergiyi azalttı. Bu nedenle tüm ücretliler 2025 yılında 47 bin 519,79 lira gelir vergisi ve damga vergisi ödemeyecek.
Asgari ücretin vergi dışı olmasıyla birlikte günlük 170 lira olan yemek parası istisna tutarı 240 liraya, 88 lira olan yol parası istisna tutarı da 126 liraya çıkarıldı. Böylece, aylık 6 bin 240 lira yemek parası, 3 bin 276 lira yol parası ödemeleri de vergiden istisna olarak çalışanlara ödenebilecek. Bu değişikliklerle 2025 yılında vergi ve harçlarla ilgili önemli yenilikler gündeme geldi.
Muhtemel.net, ziyaretçilerine Gündem, Dünya, Eğitim, Ekonomi, Magazin, Sağlık, Spor, Teknoloji ve Yaşam gibi çeşitli kategorilerde zengin içerikler sunan bir platformdur. İlginizi çeken konularda daha fazla bilgi edinmek için sitemizi keşfedin.
Yorum Yap